top of page
  • shalomguy

"עוד עציץ מת?": המדריך להשקיה נכונה של צמחי בית

עודכן: 20 בנוב׳ 2019

אם עד היום חשבתם שאין לכם ידיים ירוקות ושאף צמח לא ישרוד אצלכם, תתפלאו, השקיה נכונה תעזור גם לצמחים שלכם לשגשג




רוב האנשים שאני מכיר אוהבים צמחים. הם אוהבים ללכת למשתלות, להביט בהם ובצבעים היפים, אבל לקחת הביתה? "לא, הם ימותו אצלי". רבים פונים אלי עם אותה מבוכה ושואלים, איך זה יכול להיות שהם כל כך אוהבים צמחים, אבל... הורגים אותם בכל זאת?


"מטביעים" את הצמחים וזה לא עוזר? מדריך ההשקיה הזה נכתב במיוחד בשבילכם

צמחים דועכים לא בגלל ש"אין לכם את זה", אלא בעיקר בגלל טיפול לא נכון. צמח זקוק לסביבה מתאימה הכוללת בקרה מתמדת של אור, טמפרטורה ולחות. ובעוד שרוב האנשים יודעים איך להתנהל עם רוב הפרמטרים, הם תמיד שואלים איך וכמה – להשקות.

אז כדי לעשות סדר בבלאגן, כתבתי את הכללים שיכולים לעזור לכם ללמוד איך משקים ברגישות את צמחי הבית או המשרד שלכם ואיך יודעים כמה להשקות, בלי לזכור בעל פה כל זן וזן.


7 טיפים להשקיה נכונה שתעזור גם לצמחים שלכם לשרוד את המעבר מהמשתלה:


1. עדיף להשקות פחות, מאשר יותר

זה מפתיע אנשים בכל פעם מחדש, אבל צמח יודע להתמודד טוב יותר עם חוסר מים, מעודף מים. לכן, אם יש לכם ספק אם צריך להשקות והצמח נראה טוב וחיוני בסך הכל, דלגו על ההשקיה, כי "הצפה" של צמח במים היא בדיוק מה שנקרא – "להרוג מאהבה" (:


2. דעו כמה להשקות, לפי מבנה העלים

נכון שקקטוסים וסקולנטים הם צמחים בשרניים במיוחד? הם בנויים ככה כדי לצבור נוזלים במקום גידול צחיח. זכרו כי עובי העלים הוא הכלי שיעזור לכם להבין בעצמכם תמיד, כמה להשקות; ככל שהעלה בשרני יותר, כך הוא יודע לאגור יותר מים ולכן זקוק להשקיה מעטה.


3. השקו בצורה אחידה

אדמה צמאה היא אדמה מכווצת, לכן, השקיה נכונה מתבצעת בצורה איטית על כל פני שטח העציץ על מנת שהמים "יפתחו" את האדמה. למה הכוונה ב"השקיה אחידה"? הכוונה פה היא לא לשפוך את כל כמות המים במיקום אחד, אלא לפזר אותה בצורה אחידה על כל אדמת הצמח. אחרת, המים יזרמו למטה ויצאו מהעציץ והצמח לא יספוג אותם.


4. זכרו: השורשים ממוקמים למטה

בהמשך לסעיף הקודם, בהשקיה חשוב להבין שאותנו מעניין מה קורה בתחתית העציץ ולא פני העציץ. לכן, אם המים עברו דרך הצמח ואזור השורשים לא ספג אותם, אין לנו פה באמת השקיה. דאגו ששורשי הצמחים שלכם יקבלו את המים ולא אזורים אחרים ולא רק האזור העליון של הצמחים.


5. הימנעו מריקבון של השורשים

כמו שכבר ציינתי – השורשים ותחתית העציץ אמורים לספוג את המים אך גם חשוב שיהיה ניקוז של אותם המים. שימו לב שלעציץ שלכם יש חור לניקוז המים בתחתית שלו, אחרת כדאי מאוד ליצור אחד כזה ולמנוע ריקבון של הצמח שלכם.


6. אמצו לעצמכם זמני השקיה קבועים

צמחים אוהבים זמני השקיה קבועים, אז עשו לכם הרגל קבוע להשקות, עם הקפה של הבוקר או בסיום יום העבודה. קחו את זה כמדיטציה היומית שלכם!


7. אל תשכחו לנקות את האבק!

טקס ההשקיה שלכם יכול לעבור שדרוג רציני אם תוסיפו לו שפריצר. כן, כזה שקונים באיקאה או בחנויות לכלי בית. עם השפריצר אפשר להתיז מים על עלי הצמחים ולנגב מהם את האבק שהצטבר עליהם – דבר המאפיין מאוד סביבה משרדית ממוזגת. הצמחים יבריקו, וגם ינשמו טוב יותר!

רוצים לקבל טיפים נוספים? מוזמנים ליצור איתי קשר. השפריצר, עלי!


נייד 054-2550045 

פקס 04-9823584



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page